E-mail


Hajhullás télen

Télen számtalan tényező járulhat hozzá a hajhullás kialakulásához. Sokan végig sem gondolják, hogy életmódjuk milyen drasztikusan megváltozott a rossz idő megérkezésével. A legtöbben csak akkor kezdik el életüket, szokásaikat átgondolni, amikor már a szervezetünk is jelét adja a hajhullás és egyéb egészségügyi gondok által, hogy valamit nem jól csinálnak.


A téli hajhullás okai


1. Hiányos táplálkozás
Télen általában sokkal kevesebb zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, mint a többi évszakban, ami hiányos táplálkozást eredményez. A vitamin- ásványi- és nyomelem hiány következtében lelassulhat, megállhat a hajhagymák működése, ami hajhullás kialakulását vonja maga után. Sokaknak megnő a kalória szükséglet hideg időben, ezért több húst fogyasztanak. A sok hús magas húgysav tartalma miatt erőteljesen savasítja a szervezetet, zsírtartalmából fakadóan rontja a vérkeringést, és fokozza fejbőrben található faggyúmirigyek működését. A fejbőrön megjelenő fokozott zsírmennyiség megváltoztatja fejőr pH értékét. A csökkenő savas kémhatás mellett a fokozódó faggyú mennyisége is hozzájárul különböző kórokozók elszaporodásához, ami fejbőrbetegségek, gyulladásos folyamatok, hajritkulás és hajhullás kialakulásához is vezethet. Amennyiben a gyulladásos folyamatok hegesedéssel gyógyulnak, a folyamat eredménye tartós kopaszság lesz az érintett területen.


2. Méreganyagok felhalmozódása
A hidegebb hónapokban sokkal kevesebbet mozgunk, ami a szervezetben elősegíti a méreganyagok felhalmozódását.
 

3. Stresszhormonok felhalmozódása
A kevesebb mozgásból fakadóan szervezetünk nem képes természetes módon leépíteni a stresszhormonokat, amik felhalmozódva alvászavarokat, állandósuló fáradtságérzést és gyengeséget okozhatnak.
 

4. Kevesebb pihenés
Sokan nyárra tartalékolják szabadnapjaikat, így a tél az intenzív munka ideje. A munkába rohanás, a munkahelyi stressz és a pszichés nyomás rossz hatást gyakorol szervezetünk egészére, így a hajhagymák működésére is.
 

5. Sapka, kalap használata
Télen védjük hajunkat a hidegtől különböző fejfedők viselése által. Az alattuk keletkező meleg közeg azonban elősegíti a kórokozók elszaporodását, ami kezelés hiányában a már fentebb említett folyamat kialakulását eredményezheti. A fejfedők által gyakorolt tartós nyomás is okozhat egyébként az érintett területeken hajhullást.
 

6. Pszichés hatások
A hideg idő sokakat bezár, elizolál az otthonukba, ami az egyedül élőknél fokozhatja az elmagányosodást. A téli hónapokban ezen felül kevesebb a napsütés, és rövidebbek a nappalok, ami ugyancsak hozzájárulhat a hangulat romlásához. A test a fokozódó negatív pszichés folyamatoknak egy ideig ellenáll, állandósulásuk azonban különböző betegségeket okozhat.
 

7. Betegségek
Télen könnyebben megbetegszünk. A magas láz, az antibiotikumok szedése az arra érzékenyeknél hajhullást is eredményezhet. Ezen kívül egyébként még sok más gyógyszer mellékhatásaként is jelentkezhet hajhullás.


Hajhullás kezelése télen


1. Táplálkozzon egészségesen!
Figyeljen oda télen is az egészséges táplálkozásra, fogyasszon sok nyers zöldséget, gyümölcsöt és kevesebb húst.
 

2. Alkalmazzon hajerősítő kúrát!
A hajerősítő hajsamponok és hajtápláló hajcseppek alkalmazása sokat segíthet. Fogyasszon mellette a hajhagymák működését támogató vitaminokat. Hajhullás ellen nagyszerű megoldás a 25 gyógynövényes HairWellness® Hajkúra Program, ismerje meg jobban a temékcsaládot: www.hairwellness.hu
 

3. Méregtelenítsen!
Igyon meg minden nap minimum 2 liter szénsavmentes ásvány- vagy forrásvizet. Járjon el rendszeresen szaunázni, hiszen az izzadás során sok méreganyagtól szabadul meg szervezetünk. Ügyeljen azonban arra, hogy ilyenkor sok ásványi anyagot is veszítünk, ezért azokat fokozott mértékben pótolni kell.
 

4. Sétáljon, mozogjon sokat télen is!
A mozgás által jobban fog aludni, mert szervezete természetes módon le tudja építeni a stresszhormonokat. Ezzel egyidejűleg meg fog nőni a teljesítő képessége és boldogabb lesz, mert mozgás hatására az agyalapi mirigy béta-endorfin hormont termel, amit más néven boldogság hormonnak is neveznek.
 

5. Barátkozzon!
Ápolja barátaival télen is a kapcsolatot, nem szomorkodjon otthon egyedül. Ha nehezére esik a barátkozás, szerezzen be egy kiskutyát, vagy cicát. Meglátja mennyi örömmel ajándékozza meg, és milyen hatékonyan csökkenti magányát egy aranyos, kis állat. Kiskutya sétáltatás közben pedig még a barátkozás, ismerkedés is könnyebben fog menni másokkal.


Amennyiben húzamosabb ideig fennál a hajhullás, és pár hét alatt nem csökken, érdemes szakorvoshoz fordulni, mert komolyabb egészségügyi probléma is állhat a háttében. A hajhullás kivizsgálásánál akalmazot orvosi gyakorlatot részletesen elemeztük a "hajhullás kivizsgálása" c. cikkünkben.

 
 
LinkcsereOldaltérképImpresszumhairwellness.hudrimmun.com

Minden jog fenntartva © dr. Immun kft. 2011

Az oldal bármely részletének másolása tilos! Szerzői jog védi!