E-mail

 

Tavaszi hajhullás

 

A tél sok szempontból nem kedvez egészségünknek, ezért számtalan negatív nyomot hagyhat bőrünk és hajunk állagán. Ilyenkor ugyanis a fejbőr sokkal hajlamosabb a korpásodásra, de gyakrabban kialakul hajhullás, hajritkulás vagy kopaszodás is.

 

A hideg hónapok alatt sokan elhanyagolják az egészséges táplálkozást, kevesebb zöldséget, gyümölcsöt esznek, ami vitamin- és ásványi anyaghiányhoz vezet. A hajhagymák nagyon érzékenyek a tápanyaghiányra, mely következtében növekedésük megállhat, hajritkulást, hajhullást vonva maga után.

A haj számára fontos vitaminok: A, B, C, E vitamin, az ásványi anyagok közül pedig a vas, cink jód, réz, szelén, kalcium, magnézium, foszfor, kén kálium, foszforsav, mangán játszik fontos szerepet az egészséges haj és fejbőr szempontjából. Mivel a hajszálak 98%-ban fehérjéből épülnek fel, ezért ennek hiánya is hajhulláshoz vezethet. Töltsük hát fel szervezetünket tavasszal újra a friss zöldségek és gyümölcsök adta gazdag tápanyagokkal, és hajunk meg fogja hálálni.

 

Télen nem csak a helyes táplálkozást vagyunk hajlamosak elhanyagolni, hiszen a hidegben általában kevesebb folyadékot iszunk. A csökkent folyadékbevitel elősegíti a méreganyagok felhalmozódását a szervezetben, valamint könnyebben kiszárad és vízhiányossá válik a bőr. Így a tavaszi méregtelenítésnek nagyon fontos szerepe van. Igyunk naponta legalább 2lL folyadékot – a legjobb a szénsavmentes forrásvíz. Ha tehetjük, járjunk el szaunázni, ezzel még intenzívebbé tehetjük a méregtelenítés folyamatát.

 

A hidegebb hónapokban hajlamosabbak vagyunk kevesebbet mozogni, ami ugyancsak káros az egészségre. A mozgáshiány következtében sokan rosszabban alszanak, ami pszichés instabilitáshoz vezethet. Az aktív mozgás ugyanis nemcsak a méreganyagoktól, de a stresszhormonoktól is megszabadítja szervezetünket. A haj nagyon érzékeny a pszichés állapotunkra, az idegeskedés, depresszió és alváshiány is hajhulláshoz vezethet. A megújuló tavaszi természet nagyszerű lehetőségeket ad a mozgásra és a pszichés regenerálódásra. Fokozatosan szoktassuk hozzá magunkat újra a fizikai erőkifejtéshez, sétáljuk hosszan, fussunk, túrázzunk. Tapasztalni fogjuk, hogy életkedvünk a jó alvással együtt milyen gyorsan visszatér.

 

A hideg idő rákényszerít bennünket a sapka viselésére. A különböző fejfedők azonban gátolják a bőr természetes légzését és méregtelenítési folyamatai, valamint hozzájárulhatnak különböző kórokozók elszaporodásához. Sokaknál kiújulhatnak bőrbetegségek (pl. pikkelysömör), száraz, viszkető, hámlásos fejbőrt és hajhullást eredményezve. Az irritációk, a kórokozók és a visszatérő bőrbetegségek következtében a homlokon, tarkón enyhe gyulladásos területek, pattanások keletkezhettek. A haj sokkal zsírosabbá, nehezebben kezelhetővé és fénytelenné válik.

 

A téli influenzajárványok során sorozatosan beszedett antibiotikumok hajhullást okozhatnak. Immunrendszerünket legyengítik, szervezetünk ellenálló képességét tovább csökkentik.

 

Károsító tényezőként jelentkezhet még légtereink alacsony páratartalma, a meleg fűtés, valamint a friss, oxigéndús levegő hiánya. A folyamatos, nagy hőingadozás a lakásba, kocsiba ki-, bemenetelkor állandó megterhelést jelent az egész szervezet, így a haj és a bőr számára is. A tavasszal jellemző szeles, viharos időjárás tovább száríthatja bőrünket. A berepedezett, kicserzett bőr kevésbe ellenálló a kórozókkal szemben, ami ugyancsak hozzájárulhat különböző bőrbetegségek kialakulásához.

 

Állítsa meg a hajhullást, korpásodást! Táplálja, regenerálja hajhagymáit és fejbőrét a DR. IMMUN® HairWellness® Hajkúra Programmal!


 

Cikkek hasonló témában:

Hegesedő hajhullás

Diffúz hajhullás

Helytelen táplálkozás és hajhullás

Elsavasodott szervezet és hajhullás

Vegyszeres kezelések és hajhullás

Hajviselet és hajhullás

Gyulladásos betegségek és hajhullás

Hajhullás férfiaknál

Női hajhullás okai

Hajhullás serdülőknél

 
 
LinkcsereOldaltérképImpresszumhairwellness.hudrimmun.com

Minden jog fenntartva © dr. Immun kft. 2011

Az oldal bármely részletének másolása tilos! Szerzői jog védi!